Strona główna > POLITYKA ZWROTÓW SKLEPU ART SYSTEM

POLITYKA ZWROTÓW SKLEPU ART SYSTEM

Niniejsza Polityka Zwrotów określa zasady zwrotu Towarów zakupionych w sklepie internetowym ART SYSTEM. Zasady te różnią się w zależności od tego, czy Klient dokonuje zakupu jako Konsument, czy jako Przedsiębiorca (Klient Biznesowy). Prosimy o zapoznanie się z odpowiednią częścią polityki.

CZĘŚĆ I: ZWROTY DLA KONSUMENTÓW

Ta część dotyczy Klientów będących Konsumentami w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, czyli osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową. Zasady te są zgodne z §8 Regulaminu Sklepu.

1. Prawo do odstąpienia od umowy

  • Jako Konsument masz prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
  • Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba trzecia (inna niż przewoźnik) wejdziecie w fizyczne posiadanie towaru. W przypadku zamówienia obejmującego wiele towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach, termin ten liczy się od dnia wejścia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części.   

2. Jak dokonać zwrotu (odstąpić od umowy)?

  • Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, poinformuj nas o swojej decyzji, składając jednoznaczne oświadczenie.
  • Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik do naszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  • Oświadczenie możesz przesłać:
    • Pocztą elektroniczną na adres: zwroty@artsystem.net.pl 
    • Pocztą tradycyjną na adres: ART System Maciej Pytlas, ul. Rydza Śmigłego 36/38, 42-229 Częstochowa.
  • Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że wyślesz oświadczenie przed upływem 14-dniowego terminu. Niezwłocznie potwierdzimy otrzymanie Twojego oświadczenia.

3. Warunki zwrotu towaru

  • Zwracany towar powinien być kompletny. Jako Konsument ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.   
  • Prosimy o staranne zapakowanie zwracanego towaru i dołączenie dowodu zakupu (np. kopii faktury), co ułatwi proces.

4. Koszty zwrotu towaru

  • Masz obowiązek odesłać towar niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślesz towar przed upływem tego terminu.
  • Ponosisz bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty odesłania przesyłki).

5. Zwrot płatności

  • Zwrócimy Ci wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez nas), niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu.   
  • Zwrot płatności nastąpi w terminie 7 dni od momentu otrzymania towaru z powrotem.
  • Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie użyłeś, chyba że zgodzisz się na inne rozwiązanie; nie poniesiesz żadnych opłat w związku z tym zwrotem.   

6. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy (dotyczy Konsumentów)

Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta oraz §8 ust. 12 naszego Regulaminu, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Oznacza to, że nie możesz zwrócić produktów, które:   

  • Są sprowadzane lub konfigurowane specjalnie na Twoje indywidualne zamówienie (np. produkty, których nie posiadamy na stanie magazynowym i które są zamawiane lub dostosowywane pod konkretne wymiary/specyfikacje wskazane przez Ciebie).
  • Zostały poddane modyfikacjom na Twoje życzenie, takim jak lakierowanie na wybrany kolor, przycinanie na wymiar lub inne niestandardowe wykończenia. Prosimy o przemyślane zakupy w przypadku tego typu towarów.

CZĘŚĆ II: ZWROTY DLA KLIENTÓW BIZNESOWYCH (PRZEDSIĘBIORCÓW)

Ta część dotyczy Klientów dokonujących zakupu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (Klienci Biznesowi/Przedsiębiorcy), którzy nie są Konsumentami.

1. Postanowienia ogólne

  • W transakcjach B2B (Klient Biznesowy – Sprzedający) nie obowiązuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni, które przysługuje Konsumentom.
  • Możliwość zwrotu towaru pełnowartościowego (tj. zgodnego z umową i nieposiadającego wad) przez Klienta Biznesowego jest rozpatrywana indywidualnie i zależy wyłącznie od zgody Sprzedającego.
  • Sprzedający nie jest zobowiązany do przyjęcia zwrotu towaru pełnowartościowego od Klienta Biznesowego. Zachęcamy do dokładnego weryfikowania zamówień przed ich złożeniem.

2. Warunki ewentualnej akceptacji zwrotu towaru pełnowartościowego (B2B) 

W przypadku, gdy Sprzedający wyjątkowo wyrazi zgodę na zwrot towaru pełnowartościowego, muszą zostać spełnione łącznie następujące warunki:

  • Zgłoszenie chęci zwrotu nastąpiło w ciągu 2 dni od daty zakupu.
  • Towar jest fabrycznie nowy, nieużywany, nie nosi żadnych śladów montażu, jest kompletny i nieuszkodzony.
  • Towar znajduje się w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu producenta (jeśli takie posiadał).
  • Klient Biznesowy uzyskał uprzednią pisemną (e-mail) zgodę Sprzedającego na zwrot.
  • Koszty odesłania towaru oraz ryzyko związane z przesyłką zwrotną ponosi Klient Biznesowy.

3. Procedura zgłaszania prośby o zwrot (B2B)

  • Klient Biznesowy zainteresowany zwrotem towaru pełnowartościowego powinien skontaktować się ze Sprzedającym mailowo na adres: zwroty@artsystem.net.pl, podając numer zamówienia, dane produktu oraz szczegółowe uzasadnienie prośby o zwrot.
  • Nie należy odsyłać towaru bez uzyskania uprzedniej, pisemnej zgody Sprzedającego. Przesyłki nieuzgodnione nie będą przyjmowane!

4. Produkty niepodlegające zwrotowi w transakcjach B2B 

Niezależnie od powyższego, zwrotowi przez Klientów Biznesowych bezwzględnie nie podlegają:

  • Produkty sprowadzane, konfigurowane lub produkowane na specjalne, indywidualne zamówienie Klienta Biznesowego. Dotyczy to wszystkich towarów, których Sprzedający nie posiada na standardowym stanie magazynowym w momencie złożenia zamówienia przez Klienta i które są zamawiane od dostawców lub dostosowywane (np. pod konkretne wymiary, parametry, specyfikacje, sposób wykończenia) zgodnie z wytycznymi Klienta Biznesowego.
  • Produkty poddane jakimkolwiek modyfikacjom na życzenie Klienta Biznesowego, w tym towary lakierowane na wskazany przez Klienta kolor, przycinane na wymiar, lub w inny sposób zmienione w stosunku do standardowej oferty.
  • Produkty z wyprzedaży, promocji lub końcówek serii, jeśli zostało to wyraźnie zaznaczone przy sprzedaży.
  • Produkty noszące jakiekolwiek ślady użytkowania, montażu, uszkodzenia lub niekompletne.

5. Koszty zwrotu i opłaty manipulacyjne (B2B)

  • W przypadku uzgodnionego zwrotu towaru pełnowartościowego, Klient Biznesowy ponosi wszystkie koszty związane z jego odesłaniem.
  • Sprzedający zastrzega sobie prawo do potrącenia opłaty manipulacyjnej w wysokości 40 zł netto na pokrycie kosztów wcześniejszej wysyłki, kosztów związanych z obsługą zwrotu i ponownym wprowadzeniem towaru do sprzedaży. O wysokości opłaty Klient Biznesowy zostanie poinformowany przed wyrażeniem ostatecznej zgody na zwrot.

6. Rozliczenie zwrotu (B2B)

  • W przypadku akceptacji zwrotu i spełnienia wszystkich warunków, forma rozliczenia (np. zwrot środków na konto po potrąceniu opłaty manipulacyjnej, nota korygująca, wymiana na inny towar) zostanie ustalona indywidualnie.

CZĘŚĆ III: DANE KONTAKTOWE I ADRES DO ZWROTÓW

  • Wszelkie pytania dotyczące zwrotów oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (Konsumenci) lub prośby o zwrot (Klienci Biznesowi) prosimy kierować na adres e-mail: zwroty@artsystem.net.pl
  • Adres do odsyłania towarów (po uprzednim uzgodnieniu w przypadku Klientów Biznesowych): ART System Maciej Pytlas ul. Rydza Śmigłego 36/38 42-229 Częstochowa